افراسرا روستایی دیدنی در سرخرود که نباید از دست دهید

21 دی 1401
0 دیدگاه
افراسرا 145415841654685419

افراسرا، روستایی از توابع روستاهای شهر ساحلی سرخرود- محمودآباد است.  این روستا با 292 نفر در دهستان دابوی شمالی قرار دارد که روستاهای زنگی کلا، مریج محله، معلم کلا  در همجواری این روستا می باشند که خود به تنهایی جاذبه های توریستی این شهر به شمار می روند. اما  این روستا به واسطه زیبایی های دیدنی خود و همچنین به دلیل همسایگی با رود هراز  به عنوان یکی از با ارزش ترین جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر سرخرود محسوب می شود. به همین بابت ما در این مطلب سعی داریم به معرفی این روستا نیز بپردازیم . پس با مجله املاک صدرنژاد همراه باشید.

شهر ساحلی  سرخرود مرکز سرمایه گذاری ملک در ایران  با تنوع سازه در خود و فاصله 3 ساعته از پایتخت ایران توانسته  سرمایه گذاران بزرگ را از اقصی نقاط کشور به خود جذب نماید. به عنوان مثال خرید برج ساحلی در سرخرود یا خرید ویلا و آپارتمان در سرخرود دو نمونه سرمایه گذاری های پرطرفدار در این شهر نیز قلمداد می شوند که به دلیل مزایایی که به ساکنان خود ارائه می دهد افراد زیادی را به خرید ویلا نیز ترغیب می نماید .

افراسرا 5848548548549685

افراسرا پرطرفدارترین روستای توریستی در سرخرود

روستای افراسرا با  آب و هوای بسیار مطبوع و موقعیت مکانی بسیار عالی در کنار شهرسرخرود  بی نهایت زیبا و دلنشین با در شمار یکی از پرطرفدارترین  جاذبه های دیدنی سرخرود به حساب می آید. این روستا با جمعیتی قریب به 292 نفر و 80خانوار از روستاهای کم جمعیت این شهر شناخته شده اما به دلیل ورود مسافران در ایام تعطیلات به این منطقه با حفظ  بافت روستایی خود از جمله روستاهای پیشرفته این شهرمی باشد.

روستاهای نزدیک به افراسرا

از شمال: زنگی کلا

از شرق: مریج محله

از جنوب: گل محله، اسلام محله، احمدآباد کلیج

از غرب: معلم کلا

 روستاهای دیدنی در اطراف روستای افراسرا

روستای چاکسر :

چاکسر یک دهکده ی ساحلی در شهر سرخرود بوده که در شهرستان محمودآباد، استان مازندران  قرار دارد. این روستا که از غرب به روستای درویش آباد و از شرق به شهر سرخرود متصل شده است. از طرفی دیگر این روستا در نزدیکی شهر واقع شده و برای همین از تمامی امکانات شهری برخوردار است.

افراسرا 4884968549684985496

روستای اسکنده، روستای بهشتی در سرخرود

روستای اسکنده در دهستان هرازپی شمالی و یکی از روستاهای سرخرود بوده که از روستاهای دیدنی در نزدیکی روستای افراسرا محسوب می شود. این روستا یکی از منبع‌های پرورش گل و گیاه در شهرستان محمودآباد است. شما در بدو ورود به این شهر شاهد منطقه غرق در گل خواهید بود. بله، حیرت انگیز است.

روستای بیشه کلا

بیشه کلا محمود آباد در دهستان هرازپی شمالی و در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر محمود آباد در مسیر سرخرود قرار گرفته است. این روستا را به جرات می‌توان یکی از معروف‌ترین و پرسرچ‌ترین روستاهای شمال کشور در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری دانست.

بهترین زمان برای دیدن از روستای افراسرا

شما عزیزان هر ساله بخصوص در فصل بهار و تابستان می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید و از جای جای این منطقه زیبا دیدن کنید و در انجا چند روزی یا حتی ماه ها سپری کنید و بی نهایت لذت ببرید. اکثر مناطق استان مازندران به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوبی که دارد هرساله خیل عظیمی  از مسافران و افراد توریست پا به این منطقه زیبا میگذارند و از زیبایی ها و پارک ها، دریاها و جنگل های این مناطق دیدن می کنند و خاطرات به یاد ماندی را برای خود و عزیزانشان رقم میزنند.

ارسال دیدگاه