همه چیز درباره پارک جنگلی تشبندان را اینجا بخوانید+ آدرس

17 بهمن 1401
0 دیدگاه
پارک جنگلی تشبندان 6352414 65

به عنوان یک پارک جنگلی زیبا و آرام، تشبندان از جاذبه های گردشگری محمودآباد است که در تمام طول سال بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. شهر محمودآباد در استان مازندران، در شمال ایران واقع شده است و با داشتن ساحل زیبای دریای خزر و جنگل های سرسبز، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.پارک جنگلی تشبندان با داشتن انواع مختلف درختان و گیاهان، فضایی آرام و صلح آمیز را برای بازدید کنندگان خود فراهم می کند. هوای خنک و طبیعتی زیبا، باعث شده است که این پارک جنگلی به یکی از بهترین مقاصد برای استراحت و تفریح در محمودآباد تبدیل شود. از دیگر فواید بازدید از تشبندان، تماشای مناظر طبیعی زیبا و تنفس هوای تازه و پاک است که همه اینها می تواند برای روح و روان بازدید کنندگان مفید باشد.

این پارک جنگلی در جنگل تشبندان واقع در شهرستان محمودآباد می باشد و در جاده آمل نرسیده به کلوده قرار دارد. همچنین حدود 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

پارک جنگلی تشبندان 631365641

 درباره پارک جنگلی تشبندان بدانید

پارک جنگلی تشبندان در منطقه‌ای با وسعت 45 هزار و 330 متر مربع و در فاصله 10 کیلومتری شهرستان محمودآباد واقع شده است. این پارک جنگلی در بخش مرکزی و دهستانی به نام اهلمرستاق جنوبی واقع شده است و به سمت شرق جاده آمل قرار دارد. همچنین، این پارک جنگلی به بخش‌های مختلفی به نام‌های ترسخی (کراتی)، قلعه جنگل بائوده، آقاشهر به همراه قبرستان آن، کیجاوزان (نهر و جنگل) و وزونزه (نهر و جنگل) تقسیم می‌شود.

بهترین زمان بازدید از جنگل تشبندان

با این حال، برای دیدن تمامی جاذبه های پارک جنگلی تشبندان و استفاده از امکانات آن، بهتر است زمانی مناسب برای بازدید انتخاب شود. مثلاً در فصل بهار و تابستان، هوای گرم و آفتابی این پارک را به مقصدی مورد علاقه برای توریست ها تبدیل می کند. همچنین، پاییز با رنگارنگ شدن برگ ها و زیبایی طبیعت، زمانی مناسب برای بازدید از این پارک است.

امکانات تفریحی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان امکانات تفریحی زیادی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. در این پارک، شما می‌توانید در فضایی سبز و آرامش‌بخشی قرار بگیرید و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. اگر دوچرخه‌سواری را دوست دارید، می‌توانید با دوچرخه خود به دنبال مسیرهای پر طرفدار درون پارک بگردید. همچنین، شما می‌توانید به گردش در پارک بپردازید و عکس‌های زیبایی از طبیعت و جاذبه‌های مختلف پارک بگیرید.

هرچند که پارک جنگلی تشبندان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال ایران است، اما باید به حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم. از هرگونه فعالیت‌هایی که باعث تخریب و آلوده شدن طبیعت می‌شود، باید خودداری کرد و همواره به دنبال حفظ محیط زیست و ارزش‌های طبیعی هر منطقه بود.

پارک جنگلی تشبندان 6352414 65

جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی تشبندان

هنگامی که به این پارک جنگلی سفر می کنید می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری که در اطراف آن وجود دارد نظیر پارک جنگلی بونده، پارک جنگلی اهلم و پارک جنگلی نور دیدن کنید و از طبیعت های بیشتری لذت ببرید.

ارسال دیدگاه