11 معماری خانه شیشه ای که ذهن شما را منفجر می کند

16 مهر 1401
0 دیدگاه
خانه شیشه ای 4647648964968769

همانطور که همه ما می دانیم، یک شیشه اهمیت بسیار زیادی در معماری دارد. هیچ ساختاری بدون استفاده از شیشه کامل نمی شود. مهم نیست در سطح بزرگ یا کوچک، شیشه در همه جا استفاده می شود.  این روزها خانه شیشه ای به خصوص در مازندران بسیار محبوب شده است. چراکه با خرید ویلا ساحلی در مازندران با نمای شیشه ای این امکان را فراهم آورده تا ساکنان از هر نقطه از ویلای خود اشراف کامل بسیار زیادی  به دریای خزر نیز دارند. آیا دوست داشتید در دل جنگل ویلای شیشه ای داشتید ؟ بله شگفت انگیز است!

معماری خانه های شیشه ای پس از ساختن خانه شیشه ای میس ون توسط فیلیپ جانسون در دهه  1950 ساخته و از آن پس شهرت رسید. جادویی که در مورد خانه های شیشه ای وجود دارد این است که آن ها زرق و برق دار و بسیار چشم نواز هستند. شیشه ماده ای است که می توان از آن برای ساختن هر چیزی پر زرق و برق یا شیک یا هر دو به طور همزمان استفاده کرد.

شاید خانه ای آجری یا چوبی  چوبی دیده باشید، اما آیا تا به حال خانه ای را دیده اید که تماماً از شیشه ساخته شده باشد؟ اگر نه، به خواندن این وبلاگ ادامه دهید زیرا امروز خانه شیشه‌ای فوق العاده ای را در سراسر جهان آورده ایم. این خانه ها نه تنها در مکان های جذابی قرار گرفته اند بلکه در اشکال منحصر به فردی نیز طراحی شده اند. پس به این پلان ها و طرح های خانه های شیشه ای مرموز نگاهی بیندازید .

1.خانه استال

معمار: پیر کونیگ

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

سال: 1960

مساحت: 2200 فوت مربع

نوع: مسکونی

 

خانه استال به عنوان یک خانه مطالعه موردی نیز شناخته می شود، یا بهتر است آن را «خانه معروف هالیوود با دیوار شیشه ای» بنامیم. زیرا محبوب ترین لوکیشن برای فیلم های آمریکایی است. همچنین در سال 2013 در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شد. دارای دیوارهای شیشه ای زیبا از کف تا سقف با منظره ای پانوراما از شهر است. این یکی از زیباترین معماری خانه شیشه ای است. امروزه این خانه به دلیل چشم‌اندازهای پانورامایی که از پنجره‌های کف تا سقف آن ایجاد می‌کند، به عنوان یک شاهکار معماری مدرن در نظر گرفته می‌شود.

خانه شیشه ای 464864765765786578

2.خانه شیشه ای

معمار: فیلیپ جانسون

مکان: نیو کنعان، ایالات متحده

سال: 1949

مساحت: 1815 فوت مربع

نوع: مسکونی

خانه شیشه ای یا خانه جانسون اکنون یک موزه تاریخی است که در نیو کنعان واقع شده است. معماری این خانه از خانه Farnsworth الهام گرفته شده است. اکنون برای بازدید عموم باز است و در حال حاضر متعلق به سازمان ملی حفاظت از تاریخ است. این یک نمونه کامل از مینیمالیسم با طرح های هندسی شگفت انگیز و عینک است که انعکاس جادویی و همچنین شفافیت کامل می دهد.

3.خانه برج

معمار: گلوک

مکان: نیویورک

مساحت: 2500 فوت مربع

آیا عاشق لذت بردن از منظره کوه هستید؟ اگر بله، این خانه برای شما عالی است. مناظر باشکوهی از رشته کوه Catskill ارائه می دهد. این برج خانه دارای 3 طبقه و دارای یک راه پله مشترک است که تمامی سطوح را به هم متصل می کند. این خانه با پانل های شیشه ای کاملاً شفاف پوشانده شده است که همچنین دارای طرحی منحصر به فرد است. پس تعطیلات بعدی خود را اینجا بگذرانید!

4.استودیوی عکاس بر فراز یک قایق‌خانه

معمار: GH3

مکان: کانادا

سال: 2007

مساحت: 167 متر مربع

نوع: مسکونی/استودیویی

خانه عکاسان استودیو در مقابل یک دریاچه واقع شده است و به زیبایی با مناظر اطراف ترکیب می شود. این خانه شیشه ای با نمای شیشه ای، دارای فضای داخلی کاملا سفید با کفپوش تیره است که همه چیز را به خوبی تحسین می کند. همچنین معماران عاقلانه از شیشه با فلز و گرانیت استفاده کرده اند به طوریکه این امر سبب بهبود  بازده حرارتی در خانه نیز شده است.

5. ویلا کوگلهوف

معمار: Paul De Ruiter

مکان: کامپرلند، هلند

سال 2013

مساحت: 715 متر مربع

نوع: مسکونی

آیا تا به حال یک گلخانه زیرزمینی دیده اید؟ اگر نه، به این خانه شیشه ای نگاه کنید، این خانه حیرت انگیز است. ویلا کوگلهوف یک خانه کاملا دوستدار محیط زیست است. یکی دیگر از واقعیت های شگفت انگیز در مورد این خانه این است که دارای سیستم خنک کننده داخلی است و همچنین انرژی خود را تولید می کند. از آنجایی که تمام این ویژگی های شگفت انگیز را دارد، جای تعجب نیست که جایزه معماری هلندی ARC13 را نیز برنده شده است

خانه شیشه ای 6988484186741687416

6. خانه کی

معمار: معماران ماریا گیگنی

مکان: نقطه باتری، تاسمانی

سال: 2002

مساحت: 3895 فوت مربع

نوع: مسکونی

 

این خانه مسکونی همه چیز است، محیطی شگفت انگیز، معماری مدرن و سقف های باز دارد (چطور می توانیم این را فراموش کنیم!). همچنین دارای یک استخر خصوصی با فضای استراحت دنج است. نمای صاف به زیبایی فضای داخلی را با فضای باز ترکیب می کند، که حال و هوای زیبایی می دهد و لیست ادامه خواهد داشت…

7.خانه شیشه ای اثر Santambrogio Milano

معمار Santambrogio Milano:

مکان: میلان، ایتالیا

نوع: مسکونی

 

عاشق فیلم یخ زده هستید؟ فقط تصور کنید اگر السا بخواهد با نیروی یخی جادویی خود خانه ای بسازد، پس چطور می شود؟ قطعاً این خانه خواهد بود. این خانه کاملا از ورقه های شیشه ای ساخته شده است!! نه تنها نمای داخلی و خارجی آن، بلکه مبلمان آن نیز به طور کامل از شیشه ساخته شده است. تکان دهنده درست است؟

8.درختی در خانه اثر آیبک الماسوف

معمار: آیبک الماسوف

مکان: قزاقستان

نوع: فضای عمومی

معمار Aibek Almassov این خانه مفهومی را طراحی کرده است که شکل منحصر به فردی دارد. شکل لوله ای دارد که به طور کامل از شیشه ساخته شده است. این خانه دارای 4 طبقه با سقف شفاف است؛ یک راه پله مارپیچ تمام سطوح را به هم متصل می کند و همچنین دارای پنل های خورشیدی و سیستم های جمع آوری باران است. فقط منظره جنگل شگفت انگیزی را که از آن خواهید دید را تصور کنید!

گاهی اوقات با کلمات نمی توان زیبایی را توصیف کرد، مثل این خانه!!

خانه شیشه ای 69486469489

9.خانه S

معمار: یوسوکه کاراساوا

مکان: استان سایتاما، ژاپن

سال: 2014

مساحت: 1117 فوت مربع

نوع: مسکونی

 

ما تقریباً مطمئن هستیم که در زندگی خود چنین خانه ای ندیده اید! بالاخره S House اینطوری است. با طرح ها و الگوهای معماری منحصر به فرد، در میان تمام خانه های شیشه ای دیگر برجسته خواهد شد. این معماری خانه شیشه ای دارای دو طبقه با راه پله هایی به شکل زیگزاگ است. تمام فضای داخلی به رنگ سفید معاصر است که ظاهری کاملاً لوکس می دهد.

10.Y1

معمار: ورنر سوبک

مکان: فرانسه

سال 2013

مساحت: 750 متر مربع

نوع: مسکونی

خانه Y1 دارای دو طبقه – طبقه همکف و یک سطح اول شیشه ای است. سطح زمین کاملاً در زیر چشم انداز پنهان شده است و وقتی از دور نگاه می کنید، فقط می توانید سطح دوم را ببینید. یک خانه مسکونی است که دارای فضای نشیمن و غذاخوری بزرگ است.

11.دفتر مرکزی الدار، ابوظبی: اولین ساختمان مدور در خاورمیانه

 

مقر الدار در ابوظبی که در سال 2010 ساخته شد، اولین ساختمان در نوع خود در خاورمیانه بود. توسط MZ Architects طراحی شده است و دارای نمای بیرونی شیشه ای محدب است.

این ساختمان از مواد قابل بازیافت ساخته شده و جزو اولین ساختمان های پایدار در امارات متحده عربی است.

ارسال دیدگاه