محبوب ترین سبک طراحی داخلی ویلا در مازندران

27 مهر 1401
0 دیدگاه

اگر در حال تحقیق در مورد نحوه طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود هستید ، احتمالاً با سبک های مختلف طراحی داخلی مانند “مینیمالیست”، “مدرن”، “صنعتی”، “آرت دکو” و چندین سبک دیگر برخورد کرده اید. آیا تا به حال فکر کرده اید که این اصطلاحات در واقع چه معنایی دارند؟ برای شروع باید بگوییم که این اصطلاحات به سبک های مختلف دکوراسیون داخلی اشاره دارد که هر طراحی دارای ویژگی های منحصر به فرد است. این مقاله به دنبال رمزگشایی معنای برخی از این سبک های طراحی داخلی و توضیح اینکه چرا آن ها به همان اندازه محبوب هستند. پس اگر به دنبال دکوراسیون داخلی ویلای رویایی خود هستید ، این مقاله را از دست ندهید.

محبوب ترین سبک های طراحی داخلی کدامند ؟

با سبک مدرن در کمال سادگی خانه ای مدرن داشته باشید 

خانه هایی به سبک مینیمالیست، با شعار سادگی، عاری از هرگونه آشفتگی و شلوغی هستند. طراحی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، مینیمالیسم، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می شود. این سبک به طور خاص به یک جنبش زیباشناختی تاریخی اشاره دارد که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد. اگرچه اغلب با اصطلاح “طراحی معاصر” اشتباه گرفته می شود ، یا به جای یکدیگر استفاده می شود، اما باید بگوییم که طراحی مدرن با ویژگی هایی منحصربه فرد سبکی خاص محسوب می شود و به  دلیل آرامش خاصی که در ظاهر این سبک وجود داشته سبب محبوبیت دوچندان آن شده است

طراحی داخلی 565694598498468746848741

اگر سبک طراحی داخلی موردعلاقه شما مدرن است ، ایده های طراحی مدرن زیر را در نظر بگیرید.

  1. خطوط صاف: ویلا های مدرن با خطوط صاف و مستقیم و حداقل تزئینات ساخته می شوند.
  2. دکوری با سبک مینیمال: فضاهای مدرن عاری از شلوغی و شکوفایی های غیر ضروری هستند. در واقع دکوراسیون مدرن کارکرد را بر مد ترجیح می دهد.
  3. استفاده از رنگ های خنثی: سبک مدرن از رنگ های روشن به نفع یک پالت رنگی تک رنگ و خنثی جلوگیری می کند. رنگ های سفید، بژ، خاکستری، مشکی و پاستلی را در نظر بگیرید.
  4. پلان باز: از مبلمان به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه پلان باز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه می تواند آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند، و یک مبل سکشنال می تواند تعریفی را برای یک اتاق نشیمن باز به ارمغان بیاورد.

 آرامش را با سبک مینیمال در ویلای مازندران بیابید

سبک مینیمالی یکی از سبک های محبوب در طراحی داخلی ویلا در مازندران است که به دلیل استفاده از رنگ های آرامش بخش نیز از سبک های محبوب محسوب می شود. مفهوم مینیمالیستی یکی از مواردی است که در استرالیا بسیار رایج است. در حقیقت سبک مینیمال از ویژگی های سبک مدرن الهام گرفته و آن ها را بیشتر ساده می کند. اغلب رنگ های پالت رنگ  در سبک مینیمالیست  تک رنگ ، متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری نمونه ای از فضاهای با طراحی مینیمالیستی است. اجزا و وسایل  در سبک مینیمال کاملا ساده و بدن هیچ زرق و برقی هستند .

فضاهای طراحی داخلی مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، و تک رنگ بودنشان قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا به از هم ریختگی ذهن و ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح‌های مینیمالیستی این ریسک را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده مینیمالیستی شما نیز حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد. • سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است

خانه ای با شکوه و مجلل  با سبک سنتی

اگر علاقه مند به خانه هایی با دکوراسیونی شلوغ و با تجملات بالا هستید این سبک، ایده آل شماست. سبک طراحی داخلی سنتی با جزئیات کلاسیک، مبلمان مجلل و لوازم جانبی فراوان را ارائه می دهد.  خانه‌های سنتی اغلب دارای چوب تیره، تمام شده، پالت‌های رنگی غنی و انواع بافت‌ها و خطوط منحنی هستند. اثاثیه دارای جزئیات و پارچه های پیچیده و پرآذینی است، مانند مخمل، ابریشم و براق، که ممکن است شامل انواع الگوها و بافت های مختلف باشد.

طراحی داخلی 654168541684186416874185

 رقص رنگ با سبک بوهمی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که ذوق هنری دارید یا از ترکیب نقش و تنوع رنگ در کنار منسوجات در خانه خود لذت می برید، سبک بوهو بهترین انتخاب برای طراحی داخلی دکوراسیون منزل شماست. سبک بوهمیان سبک معماری داخلی است که از بوهمیان الهام گرفته ‌است. در واقع این سبک به کسی گفته می‌شود که از لحاظ اجتماعی به نوعی هنجارشکن است. این افراد که به هنجارهای اجتماعی توجهی ندارند؛ سبک زندگی ساده را ترجیح می‌دهند.این سبک مملو از طرح و رنگ است به گذشته‌های دوری برمی‌گردد.

سبک بوهمیان رنگ‌ها و نقش‌ها شما را احاطه می‌کنند. بوهو سبکی ساده است که از ذوق هنری درون شما خلق می‌شود و فضایی خاص و منحصربه فرد به معماری داخلی منزل می‌بخشد. این چیدمان شاید در نگاه اول شلوغ و نامرتب به نظر برسد اما همه چیز در بهترین جای خود قرارگرفته و دنیایی سرزنده و شاداب خلق کرده اند.

بوهمین یک سبک محبوب برای طراحی داخلی  خانه و مد است. این سبک نشان دهنده یک سبک زندگی بی دغدغه  است که از  قوانین کمی نیزپیروی می کند.  به طور مثال دیدن بالش های کف و فضاهای راحت برای نشیمنگاه هنگام استفاده از سبک بوهمی غیر معمول نیست. در سبک بوهمی، یک نگرش آزاد وجود دارد که هر چیزی تا زمانی که شما آن را دوست داشته باشید، پیش می رود.

سبک آرت دکو Art Deco

تمرکز اصلی آرت دکو استفاده از وسایل تزئینی، تابلوهای با عکس های برهنه، میزهایی با اشکال هندسی، وسایل دکوراتیو با شکل های زیگزاک و ذوذنقه، رنگ های آبی، کرم، سیاه و نقره ای و بژ و سفید و خاکستری اشاره نمود. علاوه براین، در این سبک از مبلمان های بزرگ و کفپوش پارکت و دیوارهایی با طرح های خطوط مستقیم یا اشکال هندسی به وفور استفاده می شود. این سبک از هنر و طراحی فرانسوی در دهه ۱۹۲۰ الهام گرفته شده است. هنر دکو که مخفف شده دکوراسیون هنری است، ترکیبی از پارچه های گرافیگی و رنگ و نقوش، اکسسوری های براق، شیشه ای، فولاد ضدزنگ و کروم است. وسایل خانه و مبلمان همگی بزرگ، دندانه دار  و نوک تیز هستند و معمولا از متریالی چون کروم، فولاد و برنز براق ساخته شده اند. الگوهای هندسی را اغلب می توان بر روی دیوارکوب ها، پایه های لوستر و لامپ ها مشاهده کرد.  با توجه به موارد ذکرشده ، این سبک جزو گران قیمت ترین سبک های طراحی داخلی نیز محسوب می شود .

 

ارسال دیدگاه