معرفی پارک جنگلی سیسنگان | آدرس دقیق + تاریخچه + بهترین زمان بازدید

17 فروردین 1402
0 دیدگاه
جنگل بهاری سیسنگان 541541524

تفریح سیسنگان یکی از بهترین مقاصد برای تفریح در طبیعت و آب‌های آرام دریای خزر است. پارک جنگلی سیسنگان با مساحتی بالغ بر ۴۴۰۰ هکتار، در زمینهایی که از نظر اکولوژیکی منطقه جنگلی هستند، قرار دارد. این پارک دارای گونه‌های مختلفی از جمله درختان گردو، بلوط، سنجد، سرو، بید، کاج، بوم، زردبو، بنگ، افرا و آلبالو است. به دلیل وجود مسیرهای پیاده‌روی در داخل پارک، گردشگران می‌توانند از طبیعت و مناظر دیدنی این منطقه لذت ببرند. در طول مسیرهای پیاده‌روی، چشمه‌های آب طبیعی، رودخانه و آبشارهایی بی‌نظیر مشاهده خواهند شد. همچنین، برای علاقه‌مندان به کوهنوردی، قله‌هایی مانند قله سنگ‌توپ، قله شیرخر، قله تیره‌کل و… در این منطقه وجود دارند.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی سیسنگان شامل رستوران‌ها، فضاهای پیکنیک، امکانات کمپینگ، تله‌کابین، بازی‌های سرگرمی، استخر و سونا، مراکز خرید و… است. به علاوه، در فصول گرمای هوا، گردشگران می‌توانند به دریا سر بزنند و در ساحل آفتاب‌بخش و دریایی این منطقه زمان خود را گذراند. در کل، پارک جنگلی سیسنگان با طبیعتی بکر و دل‌نشین، وسعتی بی‌نهایت و امکاناتی رفاهی و تفریحی بیشمار، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در شمال کشور به شمار می‌رود.

آدرس دقیق پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان یکی از جاذبه های دیدنی مازندران است. این پارک در ضلع جنوبی جاده اصلی و در امتداد خط ساحلی در نزدیکی شهر نوشهر قرار دارد. برای دسترسی به این پارک، مسیرهای زیر وجود دارند:

1- مسیر اول:

از تهران با خودرو به سمت شمال حرکت کرده و از جاده هراز استفاده کنید. فاصله تهران تا پارک جنگلی سیسنگان در این مسیر حدود ۲۶۰ کیلومتر است و معمولاً حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. پس از ورود به شهر نوشهر، در جاده ساحلی به سمت شهر نور حرکت کنید و پس از طی مسافتی ۲۷ کیلومتری، پارک جنگلی سیسنگان در دسترس شما خواهد بود.

2- مسیر دوم:

از تهران به سمت شمال حرکت کرده و از جاده چالوس استفاده کنید. فاصله تهران تا پارک جنگلی سیسنگان در این مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتر است و معمولاً حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. پس از طی ۳۵ کیلومتر از مسیر جاده نور به نوشهر، تابلوی ورودی پارک جنگلی سیسنگان را خواهید دید. برای ورود به پارک، باید از دوربرگردان، دور بزنید و وارد پارک جنگلی سیسنگان شوید.

جاده سرسبزبهاری سیسنگان1254156416

تاریخچه پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان یکی از مشهورترین پارک‌های جنگلی و ساحلی ایران در استان مازندران است. این پارک در سال ۱۳۴۴ با طراحی مهندس آشتیانی به بهره‌برداری رسید. اصلی‌ترین هدف از شکل‌گیری این پارک جنگلی، حفاظت از گونه‌های خاص شمشاد و گونه‌های جانوری این منطقه بود. اما به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم، این پارک جنگلی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شمال ایران تبدیل شد. این پارک با پوشش گیاهی فوق‌العاده و قرارگیری در کنار دریا، امکانات تفریحی و رفاهی درجه یکی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

پارک جنگلی سیسنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده و از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکاتک، از جنوب به سلسله کوه‌های البرز و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا محدود می‌شود. پارک جنگلی سیسنگان با داشتن امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری از مراکز دیگری مانند سرسبزی و تنوع گیاهی، جاذبه‌های تاریخی و باستانی، آبشارها و ساحل‌های زیبا، فضایی مناسب برای گردشگری و تفریح فراهم کرده است. به همین دلیل، پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین مقاصد توریستی شمال ایران به شمار می‌رود.

درختان منظم وسرسبز سیسنگان 14524758647

علت نام گذاری پارک جنگلی سیسنگان

به گفته‌ی شماری محققان، دلیل نامگذاری پارک جنگلی سیسنگان به علت قرارگیری در نزدیکی منطقه‌ای با همین نام است. محل قرار گرفتن پارک جنگلی سیسنگان در نزدیکی سرزمین سیل و سنگان، باعث شده تا این پارک نیز به همین نام شناخته شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم نیز پارک جنگلی سیسنگان را به نام سیل و سنگان می‌شناسند. با این حال، داستان قدیمی و نقل‌شده درباره نامگذاری پارک جنگلی سیسنگان همچنان برای بسیاری از مردم جذابیت دارد و در دل‌های آن‌ها زنده است.

بهترین زمان سفر به سیسنگان

شمال ایران با داشتن تنوع آب و هوایی، در هر فصلی از سال جذابیت‌های خود را دارد. با این حال، برای دیدن پارک جنگلی سیسنگان بهتر است در فصل بهار و اوایل تابستان سفر کنید. در این فصل‌ها، پارک جنگلی سیسنگان با طبیعت سرسبز و خنک خود، برای شما لحظاتی آرام و دلنشین را فراهم می‌آورد. صدای آرامش‌بخش رودخانه و فضای سبز و طبیعی این پارک، احساس آرامش و سرزندگی را به شما القا خواهد کرد. در اواخر تابستان، آب و هوای پارک جنگلی سیسنگان شرجی و گرم است و در این موقعیت، بازدید از پارک ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. اما اگر از طبیعت آفتابی و شنا در دریای خزر لذت می‌برید، می‌توانید در کنار بازدید از پارک، اوقات خوشی را در سواحل شنی پر زرق و برق دریای خزر سپری کنید.

جنگل بهاری سیسنگان 541541524

تفریحات و امکانات پارک جنگلی سیسنگان

از جمله فعالیت‌هایی که در این پارک می‌توان انجام داد عبارتند از :

  • موتور سواری : سواری با موتورهای چهارچرخ است که برای افراد بالای ۱۲ سال و به صورت دقیقه‌ای محاسبه شده است.
  •  پیست کارتینگ : پیست کارتینگ بزرگترین و مجهزترین پیست کارتینگ شمال کشور در این پارک وجود دارد که تجربه رانندگی درون پیست کارتینگ را برای هر گردشگری به یادماندنی می‌کند.
  • قایق‌رانی: در پارک جنگلی سیسنگان، می‌توانید با قایق‌های کوچک در رودخانه شناور شوید و لحظاتی آرام و شادی را تجربه کنید.
  • پیاده‌روی: پارک جنگلی سیسنگان دارای مسیرهای پیاده‌روی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده است که از اطراف پارک عبور می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که از طبیعت بکر و زیبای این منطقه لذت ببرید.
  • دوچرخه‌سواری: پیشنهاد می‌شود در پارک جنگلی سیسنگان دوچرخه‌های خود را با خود بیاورید و در مسیرهایی که برای دوچرخه‌سواری طراحی شده‌اند، بگردید.
  • پیک‌نیک: اگر شما همراه با خانواده و دوستان خود به پارک جنگلی سیسنگان سفر می‌کنید، اینجا مکان مناسبی برای برگزاری پیک‌نیک است.
  • جت اسکی :  دارای جت‌های متعددی است با سوار شدن بر روی جت‌های آبی، شما می‌توانید احساس ترشح آدرنالین و هیجان را تجربه کنید و با سرعتی بیشتر از آب، از چشم انداز زیبا و مرتفعات اطراف لذت ببرید.
  • همچنین، این پارک دارای مسیرهای گردش با اتومبیل برقی، بازی‌های آبی، پرنده‌نگری و… است که هر کدام از آن‌ها تفریحی منحصربه‌فرد را برای گردشگران فراهم می‌کند.

تفریحات پارک جنگی سیسنگان 545464156

ارسال دیدگاه