تالاب سرخرود کجاست ؟ | جاذبه گردشگری تالاب سرخرود

19 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
پرندگان مهاجر تالاب سرخرود 4165416541658741

تالاب سرخرود در مازندران، نزدیکی دریای خزر، یکی از مقاصد گردشگری شهرستان محمودآباد است. این تالاب بین‌المللی شناخته شده است و بهترین مکان برای پرندگان مهاجر به عنوان پناهگاه و زیستگاه شناخته می‌شود. در صورتی که به سرخرود مازندران سفر کنید، می‌توانید از مناظر بسیار زیبای تالاب بین‌المللی سرخرود لذت ببرید. جذابیت‌های این منطقه بسیار فراوان است و سالانه هزاران گردشگر از سراسر ایران به این منطقه سفر می‌کنند. مسافرت در فصل بهار و تابستان به مناطق شمالی ایران بسیار محبوب است. اکثر مردم تعطیلات تابستانی خود را در کنار دریای خزر سپری کرده و از چشم انداز آن لذت می‌برند. در فصل پاییز و زمستان، منظره تالاب سرخرود مازندران جذابیت دیگری دارد. این منطقه به خصوص در سرمای زمستان، زیستگاه پرندگان مهاجر است؛ پرندگانی که از فاصله های بسیار دور از کشورهای اروپایی به یک منطقه با آب و هوای خوب مهاجرت می‌کنند. در صورت تمایل به سفر در فصل زمستان، شهر محمودآباد در استان مازندران را به شما توصیه می‌کنیم. با اجاره  ویلا در محمود آباد، می‌توانید چند روزی را در محیطی طبیعی بی‌نظیر و خیره کننده به سر ببرید. تماشای زندگی پرشور و طبیعت زیبای پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود، تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر قصد دارید در فصل زمستان به سفر بروید، پیشنهاد ما برای شما شهر محمودآباد در استان مازندران است. با خرید ویلا در محمود آباد، می‌توانید چند روزی را در کنار طبیعت فوق‌العاده این منطقه سپری کنید. تماشای زندگی پرشور قوهای مهاجر در تالاب سرخرود، باعث می‌شود نگاه شما به محیط زیست تغییر کند.

قوهای مهاجر تالاب سرخرود 54185418541

موقعیت تالاب سرخرود

تالاب سرخرود در شهرستان سرخرود، در نزدیکی فریدونکنار و شهر محمودآباد واقع شده است. موقعیت جغرافیایی آن در منطقه “وزرا محله” قرار دارد و با رودخانه سرخرود که از این شهر عبور می‌کند، ارتباط دارد. هر سال، این تالاب بین‌المللی به هزاران قوی مهاجر و سایر پرندگان از جمله اردک وحشی استقبال می‌کند. برای دستیابی به تالاب بین‌المللی سرخرود، در ابتدا به سمت جنوب حدود ۲۰ کیلومتر از شهر محمودآباد حرکت می‌کنید و سپس به سمت جاده مریج محله مسیر خود را تغییر می‌دهید.

آدرس دقیق تالاب سرخرود 556661125211
برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب سرخرود روی نقشه کلیک کنید

بهترین زمان بازدید از تالاب سرخرود

درصد زیادی از گردشگرانی که در فصل زمستان به مازندران سفر می‌کنند، بازدید از منظره طبیعی تالاب سرخرود را در برنامه‌ی گردشگری خود قرار می‌دهند. این تالاب در فاصله ۶۸ کیلومتری از شهر ساری قرار دارد و با اختصاص یک یا دو ساعت به بازدید، می‌توانید از تمام مناطق تالاب دیدن کرده و عکس‌های متنوعی از زیستگاه طبیعی پرندگان مهاجر گرفته و ثبت کنید. برای تماشای تالاب سرخرود و زندگی پرندگان مهاجر در مازندران، بهترین زمان برای سفر فصل زمستان یا اواخر پاییز است. منطقه وزرا محله، تالاب بین‌المللی سرخرود در هر سه ماه فصل زمستان، میزبانی مناظر تماشایی و دیدنی بسیاری است.طبیعت‌دوستان، عاشقان پرندگان و حامیان محیط زیست، این مقصد گردشگری را در فصل زمستان انتخاب می‌کنند. در نزدیکی تالاب، اقامتگاه‌هایی نیز وجود دارند که گردشگران می‌توانند چند روزی را در آنجا اقامت کنند.

انواع پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود

در تالاب سرخرود، گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر زندگی می‌کنند و معمولاً در اواخر پاییز و زمستان به این منطقه مهاجرت می‌کنند. در فصل زمستان، شما می‌توانید حجم زیادی از این پرندگان را که روی سطح تالاب شنا می‌کنند، مشاهده کنید. گونه‌های مختلفی از غاز، اردک‌های وحشی، مرغابی‌ها و قوهای مهاجر در تالاب بین‌المللی سرخرود ساکن هستند. این پرندگان از اروپا و مناطق سردسیر روسیه به ایران مهاجرت کرده‌اند. قوهای مهاجر که در این تالاب سکنی دارند، مسافتی بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر را پرواز کرده‌اند تا به زیستگاه جدید خود برسند. در تالاب سرخرود، گونه‌های پرندگان مهاجر مختلفی مشاهده می‌شوند، اما “تک درنای سیبری” به عنوان یکی از مهمترین گونه‌ها شناخته می‌شود. این پرنده به دلیل مهاجرت از زیستگاه اصلی خود در مناطق سرد شمالی روسیه، به این منطقه نامگذاری شده است. سیبری، علاوه بر این که یکی از سردترین نقاط کره زمین است، دارای محیط زیستی جالب نیز می‌باشد. پرندگان مهاجر که به تالاب سرخرود می‌روند، از طریق مسیری از کشور روسیه عبور کرده و پس از گذر از قزاقستان و آذربایجان، وارد ایران می‌شوند. پرواز قوها بالای تالاب بین‌المللی سرخرود، باعث ایجاد حس و حال متفاوت در تماشاگران می‌شود. گردشگران، برای لحظاتی کنار تالاب می‌نشینند و خود را به پرواز زیبا و باشکوه پرندگان مهاجر سپرده و لذت می‌برند. صدای پرندگان در حال پرواز و یا شنا کردن در تالاب سرخرود، شما را با یکی از زیبایی‌های خلقت آشنا می‌کند؛ منظره‌ای که هیچگاه از یاد نخواهید برد.

پرندگان مهاحر تالاب سرخرود 454165415

جاذبه‌های گردشگری تالاب سرخرود مازندران

تماشای زندگی پرندگان مهاجر تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه تالاب سرخرود در شهرستان محمودآباد است. قدم زدن در روستای وزرا محله، خرید انواع سوغاتی، لذت بردن از هوای خنک صبح زمستانی، تماشای منظره زیبای مزارع و زمین‌های کشاورزی اطراف، عکاسی از طبیعت و… از دیگر جاذبه‌هایی هستند که گردشگران بسیار به آن‌ها علاقه دارند.  تالاب سرخرود، یک اکوسیستم زنده است. بنابراین، اگرچه اعماق تالاب همیشه قابل رویت نیست، اما میزبان جانداران دیگری است که به عنوان منبع غذایی برای پرندگان مهاجر شناخته می‌شوند. برای دیدن این مناظر، بهتر است خودروهای خود را در خارج از محدوده تالاب پارک کرده و پیاده‌روی را ادامه دهید.

ارسال دیدگاه